FORMARE CONTINUA

2023

2 -3 septembrie ( 16 ore/ 16 credite ) (Oferită de Societatea de Psihanaliză C.G. Jung)
Formator analist: Emanuela Mihăilescu
Tema :  Visele lui Akiro Kurasawa. Semnificația simbolismului, o înțelegere profunda plina de semnificație a sensului dat de șirul de vise,  atât la nivel personal si mai ales arhetipal.
Număr maxim de participanți: 15 persoane


16 septembrie (8 ore/credite)
Formator: analist Roxana Marinescu
Tema: Abordarea complexelor prin tehnica EMDR. O narațiune prin imagini. Exemple de caz.

14 octombrie (4 ore/ 4 credite)
Formator : Paul Moroșanu
Tema: Abordarea tulburărilor de spectru autist (TSA) in cadrul psihoterapiei.

15 octombrie (8 ore/credite)
Formator: analist Maria Tanase-Manzat
Tema: Momente/ perioade de impas in procesul psihoterapeutic
Oferită de Societatea de Psihanaliză C.G.Jung

21 – 22 octombrie (16 ore/16 credite)
Formator: analist Emanuela Diaconu
Tema: Simbolul morții  in visele si procesele pacienților. Descifrarea semnificației psihologice pentru a reuși potențarea etapelor/fazelor procesului de creștere si maturizare: separare, responsabilizare “ întru individuare”.

20-21 octombrie, (12 ore / credite : Vineri 15.00 – 20.00, Sâmbăta 9.00 – 17.00)
Formator. Dr. Cătălina Buzdugan
Tema : Spectrul modificărilor cognitive de la îmbătrânirea cognitivă normală la demența în boala Alzheimer

9 decembrie (8 ore/8 credite)
Formator: analist Dr. Mihaela Minulescu
Tema: Simbolismul animalelor în vise, imaginația activă și în mitologie & sensul centrării în procesul de individuare.

Școala de vara IX 2023

6 – 11 august ( 48 ore/ credite) Școala De Vară IX
Formatori analiști: Dr. Mihaela Minulescu, Dr. Maria Tănase, Dr. Camelia Boancă, Emanuela Diaconu
Maestru yoga: Avisek Majurdam

Tema: Anima & Animus, distorsiuni actuale. Distorsiunea arhetipurilor Anima/feminin & Animus/masculin în societatea contemporană; consecințe pentru identitate și relația de cuplu și manifestarea în simbolistica materialelor inconștientului (vise, reacții emoționale și comportamentale, imaginație activă, imagini desenate / pictate, modelaj). Abordarea complementarității M&F în analiza jungiană.
Număr maxim de participanți: 30 persoane

2022

Octombrie 15-16, online, Ema Diaconu, „Autoritatea interioară ca si parte din drumul catre individuare. Cum recunoaștem atat la noi cat si la pacienți aceasta faza a procesului terapeutic si cum o potențăm/cultivam ?”.

Octombrie 22, online, Simona Tofan, „Revelarea si integrarea unor aspecte ale Umbrei si Personei prin culoare si desen, cu ajutorul imaginației active“

Octombrie 29, dr. Laura Drăgan, „Visele și procesul de individuare”.

Noiembrie 20, Dr. psihanalist, Maria Tănase-Mânzat Defensele – modalități  de funcționare  și moduri posibile  de abordare in procesul terapeutic”.

Decembrie 10, prof. Dr. Mihaela Minulescu, psihanalist, „Experiențe vizionare ale Individuării și Sinelui în vremuri tulburi, de tranziție” (colaborare cu Societatea C. G. Jung).

Școala de varăEdiția VIII 2022
Ediția VIII, s-a desfășurat în perioada 6 – 12 august, cu tema: Vicisitudinile formarii identității

Școala de vară – Ediția VII 2021

Online, 13 – 17 august.

Formatorii: Dr. Mihaela Minulescu, Laura Drăgan, Dr. Camelia Boancă, Dr. Maria Tănase-Mânzat. Invitat Dr. Milvia Talamini

Tema: Înțelepciunea traumei. Lumea în tranziție și răspunsul interior.

În cadrul acestei formări se lucrează cu film, material personal – vise, desene, modelaj, imaginație activă și prezentări clinice. Aceasta parte va fi realizata individual, iar lucrările vor fi discutate in grupul de lucru ales de fiecare dintre participanți.

Se discută boala autoimună, stresul și patern-urile emoționale inconștiente formate în copilărie. Condiționarea trans-generațională. Ce învățăm din simptomatologia bolii.

Capacitatea înnăscută pentru reziliență.

Milvia Talamini : Trauma experiences and psychological defenses.

Mihaela Minulescu : ”William Saturno sau drumul prin tenebre și aurul alchimic. Reziliență și sincronicitate.

Laura Drăgan: Clasificarea traumei și atitudinea psihicului in fata amenințări traumatice. Transmiterea evenimentelor traumatice peste generații și sindromul de stress post traumatic. Trauma și reziliență

Camelia Boancă: Psihanaliză & psihosomatică Puterea vindecătoare a bolilor

Maria Tănase Mânzat: Trauma și corpul; conținutul  psihologic  al simptomelor. 

Total efectiv 40 ore

la care putem adăuga încă 8 ore cerute de pregătire, vizionare filme, citire bibliografie.

Total 48 credite de la CPR.

Formari continui 2021 acreditate CPR / Workshop-uri de weekend online

  1. Constelarea traumei, Rodica Ștefan , psihoterapeut analist, 12-13 Iunie 2021

Scopul prezentării mele este a clarifica teoria traumei din perspectiva lui Franz Ruppert, pentru a sprijinii un procesul natural de vindecare, de desprindere din lumea interioara a traumei plina de frica, groaza, neputința, de a renunța la valul iluziilor, fantasmelor si distorsiunilor generate de sistemul de supraviețuire către o autonomie sănătoasă, o identitate clara, o relaționare din ce in ce mai buna cu sine si cu lumea, restabilirea vitalității.

  1. Observarea copiilor și lucrul terapeutic, Mihaela Mereuță, psihoterapeut analist, Raluca Ciochină, psihterapeut analist, 10-11 iulie 2021

In psihoterapia copilului, psihoterapeutul analist observă fără sa judece producerea și transformarea simbolurilor la copii. Atitudinea conținătoare, analitică a psihoterapeutului ajută copilul să aibă acces la viața simbolică prin Sandplay, jocul analitic, basme, mandala sau desen, pe toată durata procesului clinic. Spațiul cabinetului, devine pentru copii și părinți un temenos, iar prin joc emoțiile sunt exprimate atât fizic și simbolic, astfel încât Sinele să-l poată conduce pe copil spre vindecare, creștere și dezvoltare.

Temele de discuție din cadrul atelierului vor fi despre explorarea identității de gen si sexualității la adolescenți, etapele vindecării traumei de abandon la copiii mici, rolul curativ și simbolic al apei în procesul de sandplay.

  1. Programare și libertate în identitatea de gen. Prof. Dr. Mihaela Minulescu, psihanalist jungian, 23- 24 iulie 2021

  • Aspecte teoretice și aplicative în evaluarea și lucrul în cabinet & material clinic. Prezentarea cuprinde:
  • Aspecte ale discriminării de gen care conduc spre identități confuze / oprirea procesului de individuare datorită identificărilor.
  • Dezvoltarea identității din perspectiva psihologiei analitice. Androginitate în cuplul heterosexual & homosexual. Programare genetică și epigenetică. Programare în societatea patriarhală. Programare în dependențele parentale. Programare în societatea modernă
  • Libertate și individuare; identitatea de gen ca diferențiere personală
  • Interactiv: Analiză a inconștientului colectiv și a presiunilor contemporane (participanții vor aduce evaluări ale aspectelor prezente în inconștientul colectiv) .
  1. Școala de vară Ediția VII 2021 Formatorii: Prof. Dr. M. Minulescu, psihanalist jungia, L. Drăgan, formator psihiterapie, Dr. C. Boancă, psihanalist jungian , Dr. M. Tănase-Mânzat, psihanalist jungian. Invitat Dr. Milvia Talamini, psihanalist jungian.

Înțelepciunea traumei. Lumea în tranziție și răspunsul interior.

În cadrul acestei formări se lucrează cu film, material personal – vise, desene, modelaj, imaginație activă și prezentări clinice. Se discută condiția psihosomatică ca reacție organică la trauma, stres prelungit și patern-urile emoționale inconștiente formate în copilărie. Condiționarea trans-generațională. Și sincronicitate. Reziliență

  1. Psihiatria jungiana. Complexele si Arhetipurile în psihodinamica pacientului . Dr. Camelia Boancă, psihanalist jungian , 25-26 Septembrie 2021

Teoria si gândirea lui Carl Gustav Jung a introdus în psihologia si psihiatria modernă concepte fundamentale precum: introvert, extravert, complex, arhetip, inconștient, inconștient colectiv etc. Înțelegerea psihodinamică reprezintă o abordare a pacientului prin prisma teoriei și cunoașterii psihanalitice jungiene. Psihiatria înregistrează schimbări profunde în ultimul timp datorită frecvenței crescânde a condițiilor mentale, dar și datorită progreselor terapeutice. Psihiatria psihodinamică se caracterizează prin: Un mod de a gândi  despre pacient, include conflictul inconștient, dinamica structurilor intrapsihice si relațiile interne de obiect. Reunește  toate aceste elemente cu descoperirile contemporane ale neuroștiintei. Analizează instanțele intrapsihice diferite cu scopuri și priorități diferite. Analizează impulsul în opoziție cu o conștientizare internalizată a cerințelor realității interne. Un model care explică fenomenele psihice drept consecințe ale conflictului intrapsihic. Evaluarea efectuată la nivel fenomenologic și psihodinamic de către terapeut a pacientului, poate conduce către o terapie psihanalitică eficientă.

  1. Creativitatea artistică, lucrul cu imaginile Simona Tofan, Silvia Alionte, psihanalist jungian, 2-3 Octombrie 2021

Formare continua prin arta si supervizarea axata pe exprimarea prin imagine si analiza jungiana a desenelor realizate de pacienți.

  • Arta ca terapie si terapia prin arta
  • Istoric, dezvoltare si aplicabilitate in domeniile dezvoltării personale, psihoterapiei si psihiatriei. Exprimarea artistica prin desen, pictura. Imaginea ca reprezentare si continut psihic. Arhetip si simbol
  • Metoda analitica de interpretare a imaginilor dintr-un desen sau pictura
  • Folosirea celor 4 funcții psihologice si circumambularea lor in analizarea unui desen. Pericolul in interpretarea unui desen. Instrumente pentru interpretarea unui desen. Asociații si amplificări.
  • Imagini tainice ale sufletului surprinse in mandale. Ce este Mandala? Exemplificări din Cartea Roșie. Exemplificări din Cartea Imaginilor – Comori din arhiva Institutului C.G.Jung Zurich. Desene ale pacienților
  • Oglindirea femininului  in desen sau pictura. Desene ale pacientelor in terapie. Discuții legate de desene
  1. Tulburarea borderline vs. Organizarea Borderline – integrare și dezintegrare în spațiul interior, Andrei Chiriac, psihanalist jungian , 9-10 Octombrie 2021

Se face diferențierea intre nivel de personalitate si stil de personalitate, intre tulburare si organizare. Căpătând aceasta informație si devenind conștient de ea veți căpăta abilitatea de a avea un proces diferențial mult mai clar de psihodiagnostic, astfel diferențiind „nuanțele de culori”. Pacienții noștri au nevoie de noi sa înțelegem într-o maniera sistemica ce se întâmpla cu ei, ca sa-i putem ajuta sa înțeleagă de ce sunt in mod repetat vulnerabili la anumite tipuri de suferințe.

Vom face diferențierea intre tulburarea de personalitate borderline (T.P.B.) care este un concept al DSM si organizarea de personalitate borderline care este un concept psihanalitic mult mai amplu si integrant.

  1. Spațiul terapeutic, intern si extern, Ema Diaconu, psihanalist jungian, 16-17 Octombrie 2021

In cadrul seminarului mi-am propus sa exploram împreuna următoarele aspecte:

  • cum se dezvolta/formează atitudinea terapeutica;
  • dificultățile întâmpinate in relația terapeutica si cum ne influențează capacitatea de a menține o atitudine analitica/terapeutica ( transfer-contratransfer );
  • identificarea resurselor interioare prin exerciții si exemple din practica;
  • reflectarea asupra propriului stil terapeutic;
  1. Transferul și contratransferul în tulburările de personalitate, Dr. Maria Tănase-Mânzat, psihanalist jungian , 6 Noiembrie 2021

Transferul și contratransferul, așa cum bine știm, apar spontan și necesar în cadrul procesului psihoterapeutic și reprezintă una dintre cele mai valoroase resurse ale relației analitice. Fiecare proces este unic și în cadrul lui transferul și contratransferul sunt unice, diferite, diverse și particulare. Însă tulburările de personalitate, pe lângă cele particulare, determină apariția și trăirea unora specifice. În cadrul acestui workshop vom lucra împreună diverse modalități care să ne ajute să identificăm corect tipuri specifice de transfer și contratransfer care apar în lucrul cu unele dintre tulburările de personalitate precum și detalierea modalităților de intervenție specifice solicitate în aceste situații.

  1. Atingerea răului și lucru cu umbra în relația analitică, Dr. Maria Tănase- Mânzat, psihanalist jungian, 4 decembrie 2021

Avem nevoie de o mai mare înțelegere a naturii umane, deoarece singurul pericol real care există este omul însuși. El este cel mai mare pericol și noi nu suntem conștienți de aceasta. Cunoaștem mult prea puțin despre om. Psihicul său trebuie studiat deoarece noi suntem la originea oricărui rău care va veni.” C.G.Jung În cadrul procesului analitic lucrul cu Umbra pare și este inevitabil. Este provocator, dar și foarte greu, necesitând forță și delicatețe în egală măsură. De fiecare dată când lucrăm cu Umbra, atât cu Umbra noastră cât și cu cea a pacienților noștri, poate apărea o mică sau mai mare rană narcisică așa că se solicită de la noi atitudini și comportamente particulare. În cadrul acestui workshop vom lucra efectele apariției Răului asupra procesului analitic și diverse modalități de lucrul cu Umbra.

  1. Imaginație Activă: Cartea Roșie, Cărțile Negre, Turnul de la Bollingen. Prof. Dr. Mihaela Minulescu , psihanalist jungian, 11-12 decembrie

Transformări dinspre Mijlocul vieții și întoarcerea spre sine. Forme ale creșterii spirituale și bucuriei vieții în a doua parte a vieții.

Vom străbate pașii semnificativi a aventurii imaginației active pentru Jung lucrând pe Cărțile Negre, jurnalele din 1913 -1936 & Cartea Roșie, și spațiul sacru al transformării oferit de Turnul de la Bollingen. Seminar interactiv.

  1. Formare continuă pentru calitatea de supervizor Formatori Dr. M. Minulescu, psihanalist jungian, L. Drăgan, Dr. Maria Tănase Mânzat, psihanalist jungian , Dr. Camelia Boancă, psihanalist jungian

Se organizează pentru persoanele care au primit acreditarea ca specialist in psihoterapie analitica de la CPR.

  1. Integrarea experienței însoțirii pacientului bolnav de cancer. Formatori: M. Minulescu, Maria Tănase-Mânzat, Camelia Boancă, dr. Dragoș Median

Se organizează în septembrie pentru persoanele care au făcut practică în cadrul proiectului Filantropia (2019) și a proiectului ROZ (răbdare, Optimism, Zâmbet) (2021).

Program Școala de Vara 2019
12 – 17 august, Lac de Verde, Breaza.

50 credite formare continuă C.P.R.

Utilizarea simbolisticii filmului în analiza și confruntarea emoțională cu complexele
Tema: Mijlocul vieți, călătoria spre Sine însuși/însăși. Căile individuarii in a doua parte a vietii.

În cadrul acestei formări se va lucra prin analiză de simbol cu vise, povești despre a II-a parte a vieții, desene utilizând ca instrument al călătoriei mandala.

Imaginație activa, desen mandale, analiza de vise.

Formatorii pentru aceste programe sunt: Mihaela Minulescu, Camelia Boancă, Laura Drăgan, Maria Tănase-Mânzat.

Click aici pentru a vedea programul de la Școala de vară 2019

Click aici pentru a vedea fotografiile de la Școala de vară 2019.


Editia a III-a a Scolii Scoala de Vara ARPA
MĂȘTI, Exprimarea imaginilor interioare prin vis, desen, modelaj si Imaginație activă
Exersarea imaginatiei active prin lucrul cu lut si corpul, precum si a analizei de simbol in desen & vis.
Formatori: Mihaela Minulescu, Laura Dragan, Camelia Boanca si Maria Tanase-Manzat.
14 – 19 august, la resortul Lac de Verde, Breaza. Credite CPR, 50.

Condiția de dependență în conduitele adictive. Cercetari recente si studii de caz.
Formatori: Mihaela Minulescu, Ștefania Gubavu
București, 22-23 iulie 2017. Credite CPR, 20.

Probleme asociate sexualității și abordarea terapeutica.
Formatori: Mihaela Minulescu, Roxana Marinescu
Bucuresti, 23-24 septembrie 2017. Credite CPR, 20

Cursurile de formare continua prevazute pentru anul 2014

Formare continua PSIHOTERAPIE ANALITICA & CONSILIERE ANALITICA (formari pentru psihoterapeuti si consilieri – credite CPR)

  1. Intensive training seminar weekend: Working with the symbolic function in analysis through the transference and countertransference, from dreams, sandplay and active imagination

Formatori: Dr. Maria Ellen Chiaia & Dr. Lauren Cunningham, IAAP & ISST

Perioada: 21-23 martie, Hotel Marshal Bucuresti

pic3 pic2 pic1

  1. Training seminar: Sandplay therapy without miniature

Formator. Dr. Eva Pattis, IAAP (exclusiv ruteri si grupul de dezvoltare IAAP)

Perioada: 13 iunie 2014, Hotel Marshal, Bucuresti

  1. Training seminar: The role of the Father

Formator Dr. Luigi Zoja, IAAP (deschis terapeutilor, consilierilor & celor in formare)

Perioada: 14 iunie, Hotel Marshal, Bucuresti, orele 10-13

Inscrieri: mihaelaminulescu@yahoo.com

  1. Training seminar: Animus si Anima

Formator: Dr. Milvia Talamini, IAAP (exclusiv ruteri & grupul de dezvoltare IAAP)

Inscrieri: Cristina Ionescu cristinascu@yahoo.com

  1. Training seminar: Jungian aspects of psychopathology

Formator: Dr . Avi Bauman, IAAP (deschis terapeutilor, consilierilor & celor in formare)

Perioada: 18-20 July Hotel Marshal, Bucuresti

Inscreiri: psihoterapieanalitica@yahoo.com

  1. Training seminar: Transference & Counter transference

Formator: Dr. Jan Wiener, IAAP (deschis terapeutilor, consilierilor & celor in formare)

Perioada: 28-30 Noiembrie, Hotel Marshal, Bucuresti

Inscrieri: psihoterapieanalitica@yahoo.com

  1. Training semina: Analiza visului (deschis terapeutilor, consilierilor acreditati ARPA)
  2. Perioda: octombrie-decembrie 2014, sediul ARPA

Formatori si inscrieri: prof.dr. Mihaela Minulescu mirunaminulescu@gmail.com

& Laura Dragan laura_dragan16@yahoo.com

Formare continua pentru Psihologie clinica:

  1. DIAGNOSTIC SI EVALUARE CLINICA A TULBURARILOR DE TIP AFAZIC REZULTATE IN URMA LEZIUNILOR CEREBRALE

Inscrieri la formator Dr. Geta Tomiza: tmt_gt@yahoo.com

Perioada: 3 module in oct.-noi.-dec. 2014. (60 ORE, CREDITE CPR)

  1. EVALUATRE SI SUSTINERE TERAPEUTICA IN TRATAREA BOLNAVILOR CU ARSURI

Inscrieri la formator: drd. Manuela Cristina Paduraru mcpaduraru2000@yahoo.com

Perioada: 3 module cu baza clinica (Spitalul de Arsi, Bucuresti) in oct & noi 2014 (30 ore, credite CPR)